Jag vet inte ens vad jag ska säga

Jag är hos stina nu och vi läste nyss ett väldigt starkt blogginlägg....
En person fick missfall och berättade in i minsta detalj om hur det var att föda ut detta döda foster (3e månaden)
Jag mådde och mår fortfarande jätte dåligt av detta inlägg, jag mår dåligt och sörjer med denna tjej (jag inte ens känner) och mår dåligt över att veta att man måste gå igenom flera timmars förlossning för att föda ut ett 3 månaders gamalt foster medans man vet att det är dött....
Jag mår dåligt och oroar mig för alla i min närhet som är med barn och kommer be i kvällens nattbön för att dettta inte ska hända någon av personerna JAG älskar......

Jag började nästan gråta, fick tårar i ögonen 10 min efter att jag läst detta och tänkte på vad denna tjej behövde gå i genom.... jag mår verkligen dåligt för hennes skull och för alla andra gravidas skull (som lever med risken) men också för min egen skull..... Jag har en sååååånn obehaglig obekväm kännsla i kroppen.... jag har ångest pga medlidande och oro, och jag känner bara att hur utförligt får man skriva i sin blogg?

Jag menar inte att människor inte får känna det de känner, jag tycker att det är modigt att skirva exakt vad man känner och när...... Men finns det någon gränns för vad som är okej att låta andra människor gå igenom (medan man läser) eller ej ? Jag mådde jätte dåligt och lider verkligen med henne...... Men jag vill inte veta sånna hemskheter, jag fick en upplysning idag genom detta upplägg, jag blev upplyst på ett ganska rejält sätt.... men hade jag valt denna upplysning? Vad är okej och inte okej att skriva ?!

Är det okej att skriva att  citat "Blodet är klumpigt och jag letar efter dina små delar i det...
Jag vill sätta ihop dom och pussa på dom." vidare "7 timmars forlossning och du kom ut och var så liten...
jag kan inte sluta tänka på hur liten du var när du låg där. död och livlös i mina händer. jag pussade och höll dig hårt, men de bara tog dig.
de la dig på ett litet silverfat. "

Ingen kritik mot dig (änglamamma) (hennes egna ord)  Jag lider verkligen med dig....
Kanske lite för mycket och d kan vara därför jag mår dåligt just nu...

Det kan låta som ett ilandsproblem men vissa hemskheter kan få stanna internt och inte komma ut över världen via internet.......

Jag hoppas verkligen att "what doesnt kill you, makes you stronger alppies 2 u
/E 



Kommentarer
Postat av: Amma

Jag läser också hennes blogg..

2010-03-13 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0