Jag förlorade min bästa vän, det sätter spår

Att blir sviken av en vän vet vi säkert alla hur det känns, men att bli sviken av en vän utan att veta om att man blivit sviken och få redan på det 3 månader senare var en nyhet för mig.....
En fd kompis till mig låg med en kille jag gillade, en annan kompis kom in på dom 2 i sängen men hon såg inte vem killen var så hon visste inte säkert....
Jag komfronterade kompisen och hon sa att inget hade hänt att de var kompisar och att han bara sov där....
Denna vän som legat med 70talen killar, är inte den personen som sover tillsammans med en kille utan att göra något och detta sa jag åt henne.... Jag visste igentligen redan då vad som hänt eftersom jag känner denna "vän" bra men ville inte tro på det. Hon höll fast vid att inget hänt och blev sur på mig när jag inte trodde på henne....
i slutet av förra veckan berättade hon att jaa vi har legat i 2 månader, men inte på ett guuud jag måste berätta något sätt utan lika naturligt och lätt som om hon skulle berättat att hon köpt en ny tröja.....

Jag sa att jag redan visste eftersom jag känner henne, men att jag var jävligt förbannad på hur om 1 kunde göra så mot mig, och hur hon 2 kunnat gå runt och ljuga mig rakt upp i ansiktet i 3 månader och hur hon 3 kunnat fortsätta ligga med honom med jämna mellanrum i 2 månader när jag under den tiden inte ens pratade med henne för att jag trodde hon gjort det....

Jag menar om nån är så sur på någon för något brukar man väll försöka att inte fortsätta göra samma sak som den e sur på.... eller ?

En av mina bästa kompisar, blev jävligt sur på mig i sommras, hon var trött på att jag bossade, att vi alltid gjorde saker jag ville och vissa saker jag kunde göra  som hon tog illa upp för utan att jag tänkte på det sj....
När det hände började jag granska mig själv och verkligen kolla om sakerna stämde och vissa gjorde det och vissa inte, men nu tänker jag verkligen på vad jag gör och hur jag gör det......
För även om det inte var elakt menade saker jag gjorde och de sakerna jag gjorde eller sa inte var menat att såra nån eller få någon att at illa upp så gjorde det d......
Det här var min bästa kompis och vi har inte pratat sen augusti, men jag tänker på hur jag är och vad jag gör mycket mer än innan nu, för det är inte värt att förlora en nära vän pga att man inte tänker sig för....

Nu kanske jag har mycket större respekt för denna pingla än vad vännen som svek mig har för mig, men jag kan inte fatta att man kan gå igrån ett bråk helt oberörd och inte ens ta åt sig eller försöka ändra på det som startade bråket....

I fallet med mig och min bästa vän så var det helt och hållet mitt fel.......
Vi har haft så jävla roligt genom åren och hon var och kommer alltid vara en del av min famiilj och min innersta krets, och jag tror att jag var så avslappnad med henne att jag helt enkelt bara sa och gjorde grejer helt utan att tänka....... Jag saknar henne varje dag.

Det sätter spår, det satte spår i mig iaf, så jag kan inte förstå hur man kan ligga med en kille ens kompis gillar, ljuga om det i 3 månader och sen låssas som ingenting när personen i fråga får reda på det....
okej hon sa, sorry att jag ljög, jag har saknat dig, jag har saknat det här roliga, men känner att det hon gjorde kräver en lite djupare och mer kännslosam ursäkt än så.....

Jag kan förlåta, men jag kommer aldrig glömma
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0