Musik skall byggas utav glädje

Saluhalls kvällen igår var underbar! Jag Anna och Johanna vred upp temperaturen till 100 grader på dansgolvet.
Sedan bar det av till efterfest hos Mark en av J´s kompisar. Det var hur trevligt som helst!
Jag och J kom hem till mig vid 6 snåret men somnade inte förrens vid halv 9 tiden.

Jag har sovit i stort sätt hela dagen (vaknade vid fem tiden) och vid sju åkte jag iväg för att vara med på mitt första rep med ett Soul/funk band jag har börjat i.

Jag var lite nervös när jag kom in i replokalen men alla var jätte trevliga, och snart så sprudlade musik från höger och vänster. Jag ska sjunga tillsammans med en tjej som heter Patrizia, hon var med i idol 2007, hon var jätte trevlig och har en otrolig röst! Mycket bättre än vad jag kom ihåg från idol.

Vi jammade lite och de spelade igenom 6st låtar för mig som de gjort själva som faktiskt var otroligt bra!
Nästa rep är på söndag om en vecka längtar redan dit!

Ska bli så kul att hålla på och sjunga och skapa musik tillsammans med människor jag inte känner sen  tidigare och som är har lika stort musikintresse som jag har (tror jag iaf)
Jag är säker på att jag kommer ha hur kul som helst och lära mig massor!

Nu ska jag kolla på the boat that rocked.

Här är lite bilder på bandet jag snott från patrizias facebook(hoppas d e ok patrizia)
  

/E


Kommentarer
Postat av: Patrizia

Åhh vad fint skrivet! Det är absolut okej

( bilderna )! Vi ser framemot en rolig vår tillsamans med dig! Ses på söndag! kram P

2010-01-18 @ 00:40:37
Postat av: Ellen

Hej Elsa! Vad kul att du börjat sjunga med Göran och co! Hoppas allt är bra. kramar från din tjocka gudmor!

2010-01-25 @ 13:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0