Vad är det med ex som vi har så svårt för igentligen?

Carrie(sex and the city): Ihad often fantasized about running into my ex and his wife. But in those fantasies, I was running over them with a truck.

 Varför ska allt bli så knasigt när ett förhållande tar slut för igentligen.
Oftast tyvärr men oftast så ärman inte kompisar efter ett "break up" utan att man istället utvecklar en sorts fientlighets baserad relation. 
Kanske för att mycket gått fel och man bråkat mycket i slutet av förhållandet, kanske för att man är sur/ledssen över att det inte höll och kanske för att man helt enkelt är trött på personen i fråga efter att spenderat så mycket tid med den under förhållandet.

Har vänner som inte hälsar på sina ex, sen har jag andra vänner som fortfarande umgås nästan lika mycket med sina ex som när de var tillsammans, men bara som vänner. Vad avgör hur det blir ?  är det hur relationen var ? hur breakupet var ? om man var tillsammans länge?

En av mina vänner sa en gång: men killar är som colaburkar...... när colan är slut är det dags att slänga burken.
(colan skulle då var passionen och kärleken, dvs förhållandets brännsle och när d e slut finns det liksom inget kvar att hämta.... så vad ska man med burken till liksom?)

Jag pratar fortfarande med med mina ex från time to time(vissa mer än andra), har absolut inget otalt med någon av dem men det kanske är för att de är världens snällaste och inte skulle kunna skada en mygga ens....


 
mitt senaste ex Malik. Hur underbar som helst ( vi paratar fortfarande i telefonen typ en gång i veckan)
  Vi var med om så mycket tillsammans. Jag Kommer nog alltid att älska honom.

Godnatt
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0